A
sofőrök és az autóik közötti non-verbális kommunikáció javításának érdekében a
Continental kézmozdulatot felismerő rendszert fejlesztett ki az autóvezetők
részére. A gesztus-interakció és az érintő kijelző kombinálásának köszönhetően
a sofőrök konkrét, meghatározott jeleket rajzolhatnak a beviteli képernyőre,
így számos funkciót és szolgáltatást érhetnek el az eddigieknél jóval
gyorsabban. „A rezgő visszajelzés módszerét alkalmazva a mozdulatok és a
rendszervezérlés lehetővé teszi, hogy a sofőr sokkal hamarabb férjen hozzá a
funkciókhoz, mint hagyományos gombok és kapcsolók által. A két elem
kombinációjával jelentősen csökkenthető a sofőr figyelmének elterelődése a
szimpla érintőképernyős módszerhez képest” - magyarázta Dr. Heinz Abel, a
Continental „Ember-Gép-Felület” üzletágának vezetője.
A sofőrök könnyedén
hozzáférhetnek az új funkciókhoz, ha két ujjal megérintik a kijelzőt. Nincs
további tennivalójuk, például a szöveg kézzel való begépelése nem szükséges. A
gesztus-érintőmód aktiválása után, ha például két ujjal szív alakot rajzol a
vezető a kijelzőre, automatikusan hívja a kedvencként beállított telefonszámot
vagy egy háztető-jellel üzenhet a navigációs rendszernek, hogy irányítsa haza.
Egy kör alak rajzolásával akár bekapcsolható az otthoni légkondicionáló
rendszer már a hazafelé úton.
„Ahhoz, hogy ezek a
koncepciók megfelelően működjenek, fontos hogy a mozdulatok ösztönösek
legyenek, és ne kelljen külön megtanulni őket. Ugyanakkor az is
elengedhetetlen, hogy megrajzolásuk ne vonja el a figyelmet a vezetés
feladatáról, a formák könnyen megjegyezhetőek legyenek. A Continental által
készített tanulmányok is igazolták mindezt” – tette hozzá
Dr. Heinz Abel (képünkön).
A Continental által végzett kutatás többek
között azt is kimutatta, hogy a két ujjal rajzolt alakzatok akár harmadával
lecsökkenthetik a kívánt funkció vagy szolgáltatás elérésének idejét. Emellett
a két ujj használata 25 százalékkal csökkentette a működtetéshez szükséges
szellemi munkát az egyujjas érintéshez képest.
A kétujjas mozdulatok a
beviteli képernyő érintő kijelzős felületének bármelyik részére rajzolhatóak,
így a sofőröknek szinte nem is kell levenniük a szemüket az útról; ez
biztosítja az intuitív és felhasználóbarát működtetést. Ugyanakkor ez a
koncepció kiterjeszti a hagyományos ember és gép közötti párbeszédet azzal,
hogy lehetőség van kedvenc opciók létrehozására, amelyeket az első menüszintről
közvetlenül elérhetünk. „Az érintési kézjelek lefedik a sofőrök és az autók
közötti kommunikációban leggyakrabban használt funkciókat, miközben ezzel az új
megközelítéssel a rendszer használata még szórakoztatóbbá válik” – mondta el
Dr. Heinz Abel, összefoglalva az új megoldás előnyeit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése