A világ legnagyobb, egyben
leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát
hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a világ vezető hibrid
prémium gyártójaként aposztrofált Lexus növekedése hazánkban is
nagyságrendekkel megelőzte versenytársait az első félévben: a január és június
között mindössze 13,5%-val bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű
piacon a Toyota 57,1%-al, míg a Lexus 139,6%-al növelte értékesítéseit, úgy,
hogy a hazai TOP20-ban egyetlen gyártó sem tudott a Toyotáéhoz hasonló
növekedést felmutatni.
Miközben a környezetbarát hibrid modelljei sikerének
köszönhetően hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető világelső Toyota a hazai piac bővülésének üteménél négyszer gyorsabban, 57,1%-al növelte
értékesítéseit, addig a márkák magyarországi rangsorában előtte álló négy
gyártó közül három lassabban növekedett, mint a piac, azaz piaci részesedést
veszített az első félévben. A 2 százalékpontos részesedés növekedéssel 7,3%-os
piaci részesedést elérő 4656 új autó értékesítésével ötödik helyen álló,
szédületesen dinamikus növekedést produkáló Toyota egyébiránt a valós hazai
értékesítéseket figyelembe (az adatokat megtisztítva a re-exporttól) 8,2%-os
piaci részesedéssel már most a negyedik helyen áll hazánkban. Modelljeinek
legendás megbízhatósága és alacsony üzemben tartási költségei, illetve a hibrid
meghajtás rohamosan növekvő népszerűsége révén egyébiránt a japán márka a
flottapiacon folyamatosan és intenzíven teret nyer: az első félévben elért
78%-os flottapiaci növekedést a flottapiac TOP15 szereplője közül egyetlen
márka sem tudta még csupán megközelíteni sem. A Toyota ennek köszönhetően
értékesítéseiben az első félévben sikerrel növelte 52,9%-ra a flottaeladások
arányát a tavaly ugyanebben az időszakban elért 46,7%-ról.
Mindezzel egy időben a Toyota luxus márkája, a prémium szegmens
legszélesebb hibrid modellportfóliója révén a luxusautók piacát újrafogalmazó Lexus is egészen elképesztő sikereket könyvelhet el hazánkban: az első félévben
Magyarországon elért 139,6%-os növekedés révén a márka hatszor gyorsabban
növelte értékesítéseit, mint a 22,2%-al bővülő prémium piac. A január és június
között 321 új autó értékesítésével a hazai prémium piacon ötödik helyen álló
Lexus ezzel úgy ért el 2,6 százalékpontos növekedéssel 5,1%-os prémium piaci
részesedést, hogy az előtte álló négy versenytársából három közben piaci részesedést
veszített. Mindehhez a Toyotához hasonlóan a Lexus esetében is hozzájárultak a
flottapiaci sikerek: a japán prémium márka az első félévben 129,9%-al növelte
flottaeladásait, nagyságrendekkel nagyobb flottapiaci növekedést produkálva,
mint a TOP5-ben szereplő versenytársai.
A két márka látványos flottapiaci előretörésére kétségkívül jó hatással
volt a dízel vásárlások egyre gyorsuló ütemű visszaszorulása, amelynek
legnagyobb nyertesei a környezetbarát, városi használat során akár 60-70%-ban
elektromos üzemmódban működő, külön hálózati töltést nem igénylő, emellett
pedig elképesztően alacsony üzembentartási költségeket kínáló hibrid modellek
lehetnek. E tekintetben pedig a hibrid technológiát jegyző, annak
fejlesztésében valamennyi versenytársukkal szemben évtizedes előnyt élvező
Toyota és Lexus verhetetlennek tűnik: a drasztikusan növekvő (három év alatt
megnégyszereződő) hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét ez a két márka
jegyzi. Mindez persze nem meglepő, ha tudjuk, hogy a Toyota esetében már ma
gyakorlatilag minden harmadik Magyarországon eladott autó hibrid (egyes
modellek, így a C-HR vagy a RAV4 esetében akár négyből három), míg a Lexus
esetén a hibrid eladások megközelítik a 100%-ot. A teljes piac tekintetében az
első félévben a Toyota és a Lexus közös piaci részesedése így elérte a 7,8%-ot,
a re-export nélküli, valós hazai piacon pedig a 8,8%-ot azaz minden 11. hazai
újautó vásárló a világelső japán gyártó valamelyik modelljét választotta.
„Gyakorlatilag minden modellünk
kiválóan teljesített az idei év első félévében, a legdinamikusabb növekedést
ugyanakkor a dízel értékesítések a piacon általánosan tapasztalható fokozatos
visszaszorulásával azon modelljeink produkálták, amelyekhez elérhető a
környezetbarát és rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid
technológia. Ezek közül is a Toyota esetében kiemelésre érdemesek a rendkívül
magas hibrid aránnyal vásárolt RAV4 és vadonatúj C-HR SUV modelljeink, utóbbi
egymaga a tavalyi év azonos időszakához viszonyított növekedésünk egyharmadát
adta. Hasonló sikereket könyvelhetett el a Lexus esetében az NX és RX SUV,
amelyek együtt márka első féléves eladásainak mintegy 80%-át tették ki.” – fogalmaz László Richárd (képünkön), a Toyota Central Europe Magyarországért felelős
országigazgatója.
„Mindez összhangban van az SUV
szegmens és a környezetbarát hibrid technológia látványos világszintű és
európai térnyerésével, amelynek a Toyota és a Lexus egyértelmű éllovasa. Annak
köszönhetően, hogy márkáink a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálják,
és a hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét teszi ki, az idei év első
félévben 2,5 óránként értékesítettünk egy környezetbarát hibrid modellt
Magyarországon. Mindehhez természetesen nagyban hozzájárul az is, hogy a
magánvásárlók mellett immáron flottaügyfeleink is a hibrid modelleket tekintik
a legjobb választásnak.” – teszi hozzá László Richárd.
„Vélhetően nem kis mértékben a
hibrid modelljeink kínálta előnyök azok, amelyek okán a svájci székhelyű
ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint a magyarországi vásárlók a
’Családi gépkocsik’ körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló
autómárkának. Erre reflektálva teljes személyautó portfóliónkra vonatkozóan
egyedi ’Best Buy’ ajánlatokkal várjuk ügyfeleinket márkakereskedéseinkben.” – avat be Réthelyi Nándor, a magyarországi értékesítési és
hálózatfejlesztési vezetője.
„Ez természetesen az értékesítései
eredményekben is megmutatkozik: a Toyota esetében a Yaris és a Verso az idei év
első hat hónapját tekintve szegmensének első helyén áll, a Hilux éppen csak
lecsúszva az első helyről a második helyen végzett, de
szegmensének dobogós helyén zárta az első félévet a RAV4, a C-HR és az Auris-Corolla
páros is, hasonlóan a Lexus két sikermodelljéhez, az NX-hez és RX-hez.” – teszi hozzá Réthelyi Nándor.
Az első félévben a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon
egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek
19,6%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden
korábbinál népszerűbb RAV4 (14,7%), a hazai pickup szegmens
eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (13,4%), a flottapiacot a hibrid
meghajtás révén újrarajzoló Auris
(12,3%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla
(11,1%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,6%), és az egyterű szegmens nagy
favoritja, ott második helyen álló Verso (9,1%) bizonyultak. A Lexus esetében
továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 49%-a)
és RX (32%) SUV modellek vitték a prímet, de
az idén megújult IS (8%) és a GS luxus szedán is jól teljesített.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése