Az FIA Rally Világbajnokságba 17
év után idén visszatérő, rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező Toyota
ezen a hétvégén a gyártó rally csapatának otthonában, Finnországban, a Finn
Rallyn méreti meg magát. Ennek alkalmából a csapat úgy döntött, olyan vicces videókkal
mutatkozik be a szélesebb közönségnek, amilyeneket talán még senki nem látott a
Rally Világbajnokság 44 éves történetében. Figyelem, a videók akkor is nagyot
ütnek, ha valakinek fogalma sincs a rally világáról!
A rallyt a hozzáértők az embert és gépet egyaránt leginkább próbára tevő,
legkeményebb autósportnak tartják, nem véletlenül. Ki mondta ugyanakkor, hogy a
kemény fiúk nem mókázhatnak néha?
A legtöbb motorsporthoz hasonlóan a rivaldafény nagy része a rallyban is a
pilótákat, esetleg navigátoraikat éri. Talán éppen ezért döntött úgy a Toyota, hogy az autógyártó rally csapata számára otthoni pályának számító Finn
Rally előtt kicsit bepillantást enged a kulisszák mögé, és hihetetlenül vicces
videók segítségével bemutatja azokat a csapattagokat, akik a háttérben
dolgoznak az idei nagy visszatérő japán gyártó sikerein.
A négy kisfilmet elnézve az embernek az az érzése támad, mintha legalábbis
Guy Ritchie rendezte volna őket ’A Ravasz az Agy a két füstölgő puskacső, vagy
épp a Blöff forgatásának szünetében, egy azonban mindenképp kiderül belőlük, az
angolokhoz hasonlóan a finnektől sem áll távol az abszurd humor.
Az első videóban Tom Lindell, a csapat vezető szerelője mesél az egyensúly
fontosságáról:
A második kisfilmben, Jaromo Lethinen(képünkön) sportigazgató a navigáció
nehézségeibe avat be:
A harmadik filmben a csapatfőnök, Tommi Mäkinen (aki a kilencvenes évek
végén pilótaként négy egymást követő évben hozta el a világbajnoki címet)
áradozik az az ugratás szépségeiről:
A negyedik, talán legviccesebb videóban a pedig csapat mutatkozik be:
A Rally Világbajnokság 2017-es futamain
magát az idén megújult Toyota Yarisra épülő versenygéppel megmérető, az
utcai spotautók szerelmeseit pedig hamarosan a Yaris nagyteljesítményű változatával megszólító Toyota egyébiránt 17 év kihagyás után meglepően jól debütáló
évében, azzal pedig mindenki egyetért, hogy ezen a hétvégén a finn pályákon a
nyolc futam után a pilóták és a konstruktőrök versenyében egyaránt harmadik
helyen álló csapattól ismét kiváló eredmények várhatóak.
Az idei bajnokság kilencedik fordulója, a Finn Rally 23 szakaszból áll,
és a versenytáv összesen 315,63 km. A Toyota GAZOO Racing WRC csapatának vezető
pilótája, Latvala, a versenysorozat leggyorsabb szakaszait kínáló Finn Rallyn
korábban már három alkalommal diadalmaskodott, és gőzerővel készül az újabb
győzelemre. Ha sikerrel jár, azzal megismételné a csapatfőnök, Tommi Mäkinen bravúrját, aki annak idején a hazai pályán négy győzelmet zsebelt be. Mindebben a Toyota Yaris WRC
kiváló motorja és aerodinamikája épp úgy a segítségére lesz, mint a tény, hogy
Finnország a csapat ’spirituális’ otthona is. Készen
áll ugyanakkor a megmérettetésre a Toyota másik két finn pilótája és
versenygépeik is.
Az egyéni bajnokságban harmadik helyen álló Latvala magabiztosan vág neki a futamnak, bár kemény
négy napra számít. „Monte-Carlóhoz
hasonlóan Finnország is az a rally-helyszín, ahol mindenki győzni akar – és ez
a finnekre különösen igaz.” – véli a finn eséyes. „Nagy rajtam a nyomás, hogy jól szerepeljek, de ez a nyomás most
kifejezetten ösztönző. Nem is kérdés, mi a célom: a győzelem.”
A Finn Rally híres az itteni sima, murvás utakról és a nagy bukkanókról.
A tavalyi futam volt a WRC történetének eddigi leggyorsabb rallyja, és minden
idők tíz leggyorsabb WRC-futamából kilenc Finnországban zajlott. Ám a négy
héttel ezelőtti Lengyel Rallyn elért három szakaszgyőzelmével Latvala már
bebizonyította, milyen tempóra képes a Toyota Yaris WRC a murvás utakon. A
finnországi központtal működő Toyota GAZOO Racing World Rally Team színeiben
Esapekka Lappi és Juho Hänninen is rajthoz áll majd.
Lappi, aki hazájában most először versenyez a WRC csúcskategóriájában,
rámutatott a Yaris WRC erősségeire: „Az
autónk nagyon jól passzol a finn utakhoz, és ez ugyanúgy igaz az
aerodinamikára, mint az (1,6 literes, turbótöltésű) motorra.” – fogalmaz a
finn versenyző.
Hänninen szerint a rally első szakaszában nem lesz más választása, mint
hogy kemény tempót diktáljon: „Annyira
gyors az iram, hogy az embernek nincs ideje fokozatosan növelni a sebességét;
már az első kanyartól kezdve nagyon ott kell lenni.” – avat be a finn
pilóta.
A Toyota és a motorsport
2017-ben volt a 60. évfordulója
annak, hogy a Toyota először (és a legelső japán autógyárként) benevezett egy
nemzetközi motorsport-rendezvényre, az 1957-es Round Australia Trialra. A
Toyota jelenleg a FIA által rendezett Rally Világbajnokságon
és Hosszútávú Világbajnokságon versenyez (ez utóbbinak része a híres Le Mans 24
órás futam is), valamint a hihetetlenül kemény Dakar Rallyn is rajthoz áll.
Csatoltan küldöm a Toyota Rally csapatának elképesztően vicces bemutatkozásával kapcsolatos sajtóközleményünket.
Az első videóban Tom Lindell, a csapat vezető szerelője mesél az egyensúly fontosságáról:
A második kisfilmben, Jaromo Lethinen sportigazgató a navigáció nehézségeibe avat be:
A harmadik filmben a csapatfőnök, Tommi Mäkinen (aki a kilencvenes évek végén pilótaként négy egymást követő évben hozta el a világbajnoki címet) áradozik az az ugratás szépségeiről:
A negyedik, talán legviccesebb videóban a pedig csapat mutatkozik be:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése