2016. január 28., csütörtök

Hívj csak DS 3-nak!

2010-es megjelenése óta világszerte 390 ezer Citroen DS3-as kelt el, a francia prémium kisautó fogadtatása tehát sikeres volt. Az idei évtől kezdve, a prémium érzetet erősítendő, a DS3-as is a PSA Peugeot-Citroen csoport luxusmárkájába tartozik, elhagyva eddigi márkanevét.


Vannak a szokásos autótípusok, amelyeknél a modellciklus féltávja csak felfrissítést hoz. És vannak a DS modellek, amelyek a félidei frissítéssel új márkává is lettek szervezve. Egy ilyen autó megújításán dolgozni a tervezőknek legalább akkora örömöt jelentett, mint amekkora feladatot. Receptjük ez volt: induljunk ki abból, aminek a DS 3 a sikerét köszönheti (testreszabási lehetőségek, stílus, dinamizmus), adjuk hozzá a mai idők technológiai újdonságait és tartozékait (nagy teljesítményű motorok, internetkapcsolattal rendelkező érintőképernyő stb.). És persze ne feledkezzünk meg egy jókora adag szenvedélyről és igényességről sem, hogy a folyamat végén az új DS 3-as méltán debütálhasson a párizsi Louvre-ban.

Yves Bonnefont, a márkává nemesedett DS vezérigazgatója így nyilatkozott a bemutató kapcsán: „Az új DS 3 és új DS 3 Cabrio modellek, amelyek tovább írják a DS 3 sikertörténetét, mostantól még határozottabban kifejezik a márkához tartozásukat. Megjelenésükkel végre tökéletesen kiegészül a DS modellcsalád. A párizsi divatot megtestesítő kifinomult ízléssel, korszerű műszaki tartalommal rendelkező, meggyőző teljesítményű új modellek olyan ügyfelek érdeklődésére számíthatnak, akik egy határozott karakterű, intenzív vezetési élményt nyújtó, testre szabható autót keresnek. A DS 3 a nagyvárosi és a városon kívüli élmények stílusos „szállítója”.

A DS 3 sikere mindenekelőtt utánozhatatlan stílusában rejlik. A DS tervezőgárdája ezért nem változtatott alapvető stíluselemein: a „lebegő” tetőn, a (tető- és a karosszéria-) színek kombinációján, illetve a karosszéria-övvonal cápauszonyszerű kialakításán, amelyek eddig a DS 3 legjellegzetesebb vonásainak számítottak. Ezeket egészítették ki most a DS Wings-nek elnevezett hűtőráccsal, amely vastag krómkeretével erősíti a prémium hatást. Örömteli továbbá, hogy az új DS 3 nem adja alább a testreszabási lehetőségek* (tető, karosszéria, visszapillantótükör-házak, keréktárcsák, műszerfalbetét, sebességváltó-gomb és kárpitok) terén sem, így továbbra is 78-féle karosszéria-/tetőszín-kombinációt kínál - mind a klasszikus háromajtós, mind a vászontetős változat.

A testreszabási lehetőségek terén is változtatott egy kicsit a DS-csapat: mivel a divatos és trendi párizsi modell sosem akar lemaradni a legújabb irányzatokról, ézért az új DS 3 most egy vadonatúj (ralipiros) karosszériaszínben, illetve gyönyörű topázbarna tetővel is bemutatozik (a féldrágakő ihlette színárnyalat tökéltesen harmonizál az új műszerfalbetéttel). A külső testreszabási lehetőségek így még tovább gazdagodnak, amiről a négy-négy féle tető-, illetve tetővászonszín, a 10-féle tükörházborítás és a kétféle karosszériaváltozathoz kínált összesen 15-féle 16 és 17’’-os keréktárcsa mellett a berline változat esetében 10-féle tetőmatrica is gondoskodik.


A belső tér is követi a divatot és bátran játszik a különféle anyagokkal. Új kárpitok és utastéri díszítőelemek jelennek meg a kínálatban. És a bőr, amin nem fog az idő: a DS modellek védjegyének tekinthető óraszíj-mintájú nappabőr üléshuzatok ezentúl a barna egy új, Trinitario névre keresztelt árnyalatában is a vásárlók rendelkezésére állnak. A műszerfalbetét is kérhető DS monogrammos bőrborítással, a műszercsoport árnyékolójára pedig igény szerint műbőr borítás kerülhet, eltérő színű díszöltésekkel.

A kényelmi és biztonsági elektronikák is igazodtak a kor igényeihez, ennek legfőbb bizonyítéka az első fényszórók hibrid rendszere, ahol a LED-es technológia (3 darab 3 W-os, ékkövek módjára megmunkált világító modul) a xenon erejével (25 W-os modul) és futófényszerűen felvillanó LED-es irányjelzőkkel párosul. Új, szintén LED-es ködfényszórók is kerülnek a megújuló DS 3 modellre, még áthatóbb tekintetet köcsönözve neki.

A LED-es és a xenon technológia vegyítésével nagyobb fényerejű,illetve hatókörű, homogén hatást sikerül elérni, s ezáltal javulnak a látási viszonyok és a kényelem az éjszakai utazások során. Ráadásul mindez a tompított fény energiaigényét 50%-kal, a fényszórókét pedig 67%-kal csökkenti, ugyanakkor egyértelműen növeli a lámpák élettartamát.

A beltérben a legfontosabb technikai újítás a 7 colos érintőképernyő, amely - azon felül, hogy így 20 gombbal kevesebbre van szükség a műszerfalon - a Mirror Screen technológiának köszönhetően mind az Apple CarPlay, mind az Android-kompatibilis MirrorLink rendszerrel összekötheti a tulajdonos az okostelefonját a DS 3-assal.

A DS-tulajdonosok útjuk végeztével is tartani tudják a kapcsolatot autójukkal okostelefonjukon keresztül. Az ingyenesen rendelkezésükre álló MyDS app segítségével bármikor utánanézhetnek a szükséges karbantartási műveleteknek, megtudhatják, mekkora útra elegendő a tartályban lévő üzemanyag, vagy hogy pontosan hol hagyták DS-üket egy nagy parkolóban. A MyDS Android és iOS operációs rendszerrel is használható.

A DS család többi tagjához hasonlóan 2016 elejétől (országtól függően) az új DS 3 és DS 3 Cabrio modellekhez is választható lesz DS Connect Box, az alábbi szolgáltatásokkal:
- SOS & Assistance csomag: automatikus segélyhívás és helyzetbeméréssel egybekötött assistance-
szolgáltatás, amely szükség esetén riasztást küld a megfelelő segélyszogálatoknak;
- Monitoring csomag: virtuális szervizfüzet (a kilométeróra-állások és a karbantartási figyelmeztetések nyomon követése), a gazdaságosabb autóhasználatot segítő tanácsok a gépjármű konkrét műszaki információinak figyelembe vételével;
- Mapping csomag: a gépjármű lokalizálása, e-mailes tájékoztatás egy adott földrajzi területre való belépéskor, illetve annak elhagyásakor,
- Tracking csomag: lopás esetén az autó földrajzi pozíciójának továbbítása a rendőrség felé (nyomkövetés).

Természetesen a szinte már kötelezőnek számító automata vészfékező rendszer is jár a DS 3-ashoz, amely 30 km/h-s sebességig működik.

A technikai részletekre vágyók is megtalálják számításukat a DS 3-asban. Nyolc tagból álló motorkínálatával (háromféle háromhengeres PureTech benzinmotor, amely elnyerte a 2015-ös év Nemzetközi Motorja díjat, kétféle négyhengeres THP benzinmotor, valamint háromféle négyhengeres BlueHDi dízelmotor), háromféle sebességváltójával (5 vagy 6 fokozatú manuális, robotizált vagy a legújabb generációs automata sebességváltó), valamint a 79 g/km-től induló (BlueHDi 100) és a 129 g/km-os értéket meg nem haladó CO2-kibocsátásával ez az autó a legmesszemenőbb igénynek is képes megfelelni.

Három újdonságot mindenképpen érdemes megemlíteni az új DS 3 kapcsán: a legújabb fejlesztésű, hét hónapja bevezetett automata EAT6 sebességváltót, a háromhengeres PureTech 130 S&S motort, valamint az új, dinamikus és nyomatékos 1.6 THP S&S motorblokkot. Ez utóbbi kiemelkedő teljesítményt biztosít a DS 3 PERFORMANCE változat számára, amely jelenleg a márka kínálatának legsportosabb modellje. Ez utóbbi a Citroen-korszakban DS3 Racing néven volt ismert, és akkor is rajongott érte a szaksajtó - nem véletlenül készült belőle gyári raliautó-változat is.


„A DS 3 és a DS 3 Cabrio PERFORMANCE az új DS 3 és DS 3 Cabrio dinamikus és kifinomult modellváltozatai. Ez a két kivételes változat áll a DS 3 modellkínálat csúcsán. Magukban hordozzák a DS 3 értékeit, eddig még nem látott szintet képviselnek. Erőteljesek és letisztultak, rendkívüli vezetési élményt és egy olyan új stílust kínálnak, melyben a DS örökségét megőrizve mindenben a tökéletesre törekedtek. Teljes nyugalomban utazhat, akárcsak egy presztízsmárka GT változatában ülne” – - vallja Eric Apode, a DS termék- és üzletfejlesztési igazgatója.

Néhány szám, amely mindent elmond a DS 3 PERFORMANCE teljesítményéről: 208 lóerő, 300 Nm nyomaték, 125 g/km CO2-kibocsátás. Menettulajdonságai a DS PERFORMANCE fejlesztőgárdái által végzett kiváló munka eredményei. A mérnökök választása 1,6 THP S&S motorra esett, melyet speciális áttételű hatfokozatú váltóval (MCM) társítottak, a tökéletes vonóerő-átvitel és úttartás érdekében pedig Torsen® differenciálművel is kiegészítettek.

A futóművét és fékrendszerét tökéletesre hangolták, hogy az autó – teljes biztonságban – még agilisabban viselkedjen. A hasmagasságot 15 mm-rel csökkentették, az első nyomtávot 26 mm-rel, a hátsót 14 mm-rel növelték, előre speciális féknyereggel ellátott 323 mm-es, míg hátulra 249 mm-es féktárcsát szereltek.

A fejlesztőcsapat a stílusnak is komoly figyelmet szentelt. Az autó dinamikus karaktere első szempillantásra felismerhető: speciális dupla kipufogóvég, szélesített nyomtáv, 18 colos gyémánthatású fekete könnyűfém felnik, magasfényű fekete féknyereg elöl, a DS PERFORMANCE színeiben pompázó emblémák stb. És ne feledkezzünk meg a sportosra hangolt belső térről sem, melyről a bőr és alcantara kagylóülések, valamint a különleges műszerfal tanúskodik, melyen végigfut a DS PERFORMANCE felirat.

Hogy a nagyszerű teljesítmény mellett mindenki a saját igényeinek megfelelően alakíthassa autóját, az ügyfelek kétféle felszereltségi szint közül választhatnak mind a hagyományos, mind pedig a kabrióváltozatnál.

Az első szint hatféle karosszéria- és tető-színkombinációt kínál a DS 3-hoz, s négyfélét a kabrióváltozatához.

A második, „Black Special” névre hallgató felszereltségi szint a mattfekete karosszériaszínnel és a fényes Gold tetővel tovább erősíti a gépjármű sportos és kifinomult karakterét (berline változat esetén). A sötét árnyalatú karosszériát karbon oldalsó védőcsíkok díszítik. A belső tér összhangban van a külső megjelenéssel, így a műszerfalon és a sebességváltó talpazatán is visszaköszön a fényes Gold karosszériaszín, valamint az utastér több kényelmi és biztonsági extrafelszerelést is tartalmaz. A külső Karbon csomag és a belső dekorációs csomag apró részletei még vonzóbbá teszik a DS PERFORMANCE változatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése