2016. február 9., kedd

Racionalizálás a Fordnál

A Ford Motor Company új termékeket, márkaimázs- és hatékonyságnövelő akciókat bevezetve felgyorsítja európai átalakulási folyamatát, hogy 2016-ban tovább növelje nyereségét, hosszabb távon pedig 6-8 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt biztosítson a Ford Európa számára.


A Ford európai stratégiájának fontos eleme a még egységesebb és profitábilisabb termékkínálat, a kedvező vásárlói tapasztalatokra alapozott, még inkább az érzelmekre ható kommunikáció, valamint a hatékonyabb költségstruktúra, ami segít gyorsítani a megtérülést ellensúlyozni a növekvő szabályozási költségeket.



„Az elmúlt három év során a Ford Európa minden területen tökéletesítette üzleti tevékenységeit, és a korábbi súlyos veszteségek helyett a 2015-ös évet 259 millió dolláros nyereséggel zárta. Ez biztató kezdet,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. „Teljes elkötelezettséggel látunk neki az átalakítási folyamat felgyorsításának, megtéve a szükséges lépéseket azért, hogy dinamikus üzletmenetünk révén a vállalat mind a kedvező, mind pedig a nehezebb időszakokban egyaránt szilárd nyereséggel működjön.” Hozzátette: „Sokkal takarékosabb és hatékonyabb üzletmenetet alakítunk ki, amely hosszú távon is pozitív. Az a feladatunk, hogy járműveinket a lehető leghatékonyabban állítsuk elő, és minden megtakarított dollárt úgy költsünk el, hogy az vásárlóink javát szolgálja – vagyis hogy tevékenységünk valóban fenntartható és ügyfélközpontú legyen."

Miután 2013-tól kezdődően bezárt három nyugat-európai üzemet, és innovatív költségtakarékossági megállapodásokat kötött a német szakszervezetekkel, a Ford Európa tovább növeli költséghatékonyságát és gyártási kapacitásának kihasználását.

A Ford ma egy önkéntes távozási programot indított Európában, jelentősen csökkentve ezzel adminisztrációs és értékesítési költségeit, hogy új iparági mércét állítson a hatékonyság terén. A program eredményeként a Ford Európa folyamatosan évi 200 millió dolláros megtakarítással számolhat.

A Ford Európa tovább dolgozik gyártási tevékenységeinek fejlesztésén; a vállalat célja, hogy évről évre több mint 7 százalékkal javítsa hatékonyságát, és növelje gyártási kapacitásainak kihasználtságát.


A racionalizálás a modellpalettát is érinti. 2016-ban hét új vagy felfrissített modell jelenik meg, köztük a Focus RS nagy teljesítményű ferdehátú, valamint az új Kuga és Edge SUV-modellek. A következő 3 évben öt új, vagy felfrissített hobbiterepjáró érkezik a Ford kínálatába. A SUV-kategória továbbra is az európai piac leggyorsabban növekvő szegmense, és a Ford arra számít, hogy a 2016-os SUV-értékesítésben sikerül átlépnie a 200.000 darabos határt, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös eredményhez képest.

Emellett 2017-re a Vignale luxusmodell-kínálat öttagúra bővül, a Transit-választék is bővülni fog, 2020-ra pedig a 4,5 dolláros befektetés eredménye is látható lesz az elektromos és hibrid hajtású autók szegmensében. A letisztultabb termékkínálatból idővel kikerülnek majd a kisebb haszonkulccsal értékesíthető járművek.





A vásárlói élményt is fejleszteni kívánják a Fordnál, hiszen a visszatérő vevő a legjobb vevő. Egyre erősebb európai márkaimázsára építve a Ford további vásárlókat akar elérni új, izgalmas termékeivel, az egyre magasabb szintű vásárlói elégedettségre épülő marketinggel, valamint a kategória legjobb eladáshelyi és vásárlói élményével, aminek érdekében a vállalat 500 új, modern FordStore kiemelt kereskedést nyit a legfontosabb nagyvárosokban.

A Ford Smart Mobility terv részeként a vállalat további lehetőségeket tár fel Európában, amelyek új, állandó vásárlói kört bevonzó és magasabb árréssel működő bevételi forrásokat jelentenek. A legfontosabb ilyen területek közé tartozik a vásárlói hűség, a több lehetőséget magukban foglaló közlekedési szolgáltatások, a flottaszolgáltatások és az utazási szolgáltatások.

E folyamat első lépéseként a Ford januárban útjára indította a FordPass platformot, amely újragondolja az autógyártó és a vásárló közötti kapcsolatot. A FordPass tagoknak személyes mobilitási asszisztensük segít utazásaik megszervezésében és összehangolásában, emellett előre kiválaszthatják és kifizethetik parkolóhelyeiket, és számos más szolgáltatást is igénybe vehetnek, hűséges tagságukért cserébe pedig jutalompontokat kapnak. Európában a FordPass az év későbbi részében válik elérhetővé.

A FordPass program keretében FordHub központok nyílnak, ahol a fogyasztók felfedezhetik a Ford legfrissebb innovációit, tájékozódhatnak a vállalat mobilitási szolgáltatásairól és részt vehetnek az exkluzív rendezvényeken is. Az első európai FordHub központ idén nyílik meg Londonban.

„Befektetéseink a Ford Smart Mobility tervbe azt eredményezik, hogy vásárlóinkkal egyre mélyebbé válik majd a kapcsolatunk, miközben marketingköltségeink csökkennek,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Hatalmas lehetőséget jelent számunkra az európai piacon, hogy megadhatjuk vásárlóinknak azt, amire vágynak – néha még azelőtt, hogy azt önmaguknak megfogalmaznák, hiszen az információgyűjtés és az adatfeldolgozás révén már előre megjósolhatjuk igényeiket.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése