2016. augusztus 8., hétfő

Lanka helyett fennsík: GT86 Shooting Brake


A Toyota GT86 nem véletlenül vált sokak kedvencévé, hiszen a barátságos, 100%-ban kiautózható teljesítmény mellé karakteres forma is társul. A márka ausztrál részlege kicsit tovább gondolta a témát, és egy látványos tanulmányt álmodtak meg.
A GT86 mindenképpen egy óriási felkiáltójel a Toyota kínálatában, merész és dinamikus formáival tökéletes zászlóvivő. Hasonlóan bátor vonalakat a hamarosan megjelenő C-HR hobbiterepjárón láthat a közönség. A Toyota Ausztrália viszont más irányba indult el: elképzelték, milyen lenne a "Toyobaru" több fejtérrel hátul.  

“A Toyota GT86 tökéletesen alkalmas egy olyan koncepció kialakítására, amely sokoldalúsága révén még vonzóbbá varázsolhatja a modellt, ugyanakkor megőrzi karcsú, kupés vonalvezetését és élvezetes menettulajdonságait.” – véli Brad Cramb, a Toyota ausztrál marketing-menedzsere. “A Shooting Brake alapkoncepciója remek választás lehet az aktív életvitelű párok, vagy éppen a második autót választó családok számára, akik valami mást, valami különlegeset keresnek. Ez az autó ugyanúgy alkalmas egy hétvégi kiruccanásra, mint egy élvezetes körre a versenypályán – vagyis olyan jármű, amit racionális és érzelmi alapon egyaránt kiválaszthat az ember.”

Nicolas Hogios, az ausztrál leányvállalat formatervezési igazgatója elmondta, kifejezetten jó hangulatban folyt a tervezés. “Olyanok voltunk, mint a gyerekek a cukorkásboltban: folyton azon törtük a fejünket, mit változtathatnánk még az autón. Ám ahogy egy gondos szülő megálljt parancsol az édesség habzsolásának, úgy végül mi is tudatos döntést hoztunk, és csak a legszükségesebb dolgokat formáltuk át, a lehető legtöbbet megőrizve a GT86 eredeti megjelenéséből.”


“A sziluett továbbra is sportos, feszes és energikus maradt, ugyanakkor sokkal praktikusabb lett, hiszen a tetőn immár könnyen szállíthatók szörfdeszkák, bicajok vagy tetődobozok egy hétvégi kiránduláshoz; nem beszélve arról, hogy az új csomagtérajtó nagyobb nyílást tár fel, így könnyebbé válik a pakolás. Ezzel sikerült még vonzóbbá varázsolnunk a kupét, miközben tudatosan megőriztük az immár ikonná vált GT86 letisztult stílusát"
- tette hozzá.

Tada Tetsuyát, a sportautó főmérnökét meglepte és lenyűgözte az 1:4-es modellen megmutatott ötlet, így visszatérve Japánba meg is építtette a működőképes változatot.

“A tanulmányautó egy teljesen működőképes, tökéletesen vezethető jármű, amelynek menettulajdonságait a Toyota próbapályáin teszteltük. A GT86 remek súlyelosztása és közvetlen kormányzása révén az autó ugyanolyan magával ragadó vezetési élményt kínál, mint az eredeti kupé, sőt az autósok által olyannyira kedvelt szűk kanyarokban még kicsit semlegesebben is viselkedik.”

Tada-san ugyanakkor leszögezte, hogy a Shooting Brake csak egy tanulmány, nem tervezik a sorozatgyártást.

“Bár soha nem mondjuk azt, hogy soha, és bár boldog lennék, ha ez az autó gyártásba kerülne, a helyzet az, hogy ez bizony egy tanulmány, amely arra szolgál, hogy bemutassa, micsoda szenvedély él a Toyotában az élvezetesen vezethető autók iránt.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése